Sider

lørdag 30. april 2011

Fields of gold

Lørdag morgen, dagen etter det store bryllupet. Will og Kate har nok hatt noen passe stressende dager, og skal vel være overlykkelige når gjestene er reist hjem, og de kan være for seg sjøl, lage seg en kopp kakao, slenge seg ned i sofaen under et pledd og se "Friends" eller noe. Men før det skal vel en passende bryllupsreise for kongelige avvikles.
Sjøl skal jeg bruke lørdagen til å tvinge meg en tur ut i skogen, og siden sy litt. For noen år siden, nærmere bestemt våren 2006, var jeg med på en "Round Robin". For de som ikke kjenner konseptet, så er det slik at man er en gruppe på f.eks. 6 personer. Alle syr et utgangspunkt, i mitt tilfelle en crayzy star, som leveres videre til en av de andre i gruppa. Samtidig får man en av de andres start. Så syr man en runde på det arbeidet man fikk, før man leverer det videre. Slik holder man på til alle har sydd hvert sitt bidrag på produktet. Eieren får ikke se det underveis, og spenningen er derfor stor når man skal få tilbake sin start. Da jeg fikk min tilbake for seks år siden, ble det aldri montert, rett og slett fordi jeg ville at det skulle bli et slumreteppe, og da krevdes det litt ekstraarbeid fra min side.
Men nå har jeg sprettet opp noen deler, skal putte inn litt jeans-stoff, og sy det sammen igjen etter inspirasjon fra et teppe i bladet My Quilt. Der heter det Hippie-teppe, så får vi se hva mitt skal hete. Jeg synes lappene er så fine, at jeg tror det må kalles Fields of gold. Og så er det så fint at flere andre har vært med på å sy lappene. Bilder av hele teppet kommer...








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar